Do finále jde první ročník projektu Pivovarů Staropramen „Sbírej víčka, postavíme…“

Více než 490 kg víček z PET lahví a nápojových kartonů dostane letos tvar skluzavek, pískovišť, vagonků či laviček pro dětská hřiště.

Zanedbané hřiště na pražském Barrandově a prázdnotou zející zahrada mateřské školy v Moravské Ostravě dostanou novou tvář. Tato dvě místa díky projektu společnosti Pivovary Staropramen „Sbírej víčka, postavíme …“ budou děti bavit. Více než 490 kilogramů víček z PET lahví a nápojových kartonů bylo přetvořeno na herní prvky a mobiliář pro dvě hřiště. Společnost Pivovary Staropramen na část vybavení rovněž přispěla finanční částkou.

Společnost Pivovary Staropramen dlouhodobě podporuje rozvoj a zkvalitnění podmínek pro život v okolí svých dvou pivovarů Staropramen a Ostravar, tedy v Praze 5 a Moravské Ostravě a Přívozu. Novou aktivitou je projekt „Sbírej víčka, postavíme…“, jež byl zahájen v listopadu loňského roku. Cílem první etapy tohoto projektu bylo nasbírat plastová víčka, vyrobit z nich vybavení a herní prvky a přispět tak ke zlepšení podoby dvou dětských hřišť. 
 
Za osm měsíců se zaměstnancům ve spolupráci s úředníky Městské části Praha 5 a dětmi z mateřské školy v Moravské Ostravě podařilo shromáždit více než 490 kilogramů umělohmotných víček. Ta budou přetvořena na vláčky s vagonky, pískoviště, skluzavku, houpačky a fotbalové branky, ale také lavičky či odpadkové koše. Využitím plastového odpadu na vybavení veřejného prostoru se společnosti Pivovary Staropramen podařilo propojit ekologický projekt s projektem komunitním.
 
„Tento projekt je velmi dobře vnímán našimi zaměstnanci i jednotlivými subjekty, které se ho zúčastnily. Z velké části díky jeho jednoduchosti i jasnému výsledku plastová víčka nakonec sbíraly celé rodiny našich zaměstnanců, úředníků Prahy 5 i dětí z ostravské mateřské školy,“ říká Edita Šilhánová, ředitelka právního oddělení a vnějších vztahů společnosti Pivovary Staropramen.
 
„Naši zaměstnanci se tak stali ambasadory CSR aktivit naší společnosti v rámci svých rodin a místní komunity. Dokázali jsme vlastními silami zajistit proces od sběru, přes zpracování až po výrobu vybavení dětských hřišť. Nešlo nám jen o pouhý sběr a následné odvezení surovin, vyinkasování peněz a nakoupení výrobků. Chtěli jsme mít i vliv na celkový koncept vybraných míst,“ dodává Edita Šilhánová, podle níž Pivovary Staropramen nejsou společností, která pouze dává, ale motivuje i obdarované subjekty aktivně se na podobných dobročinných projektech podílet. 
 
Již nyní projekt pokračuje druhou vlnou, jejíž výtěžek bude opět směřovat k zvelebení či vybudování míst, která přispějí ke zkvalitnění veřejného prostoru Prahy 5 a Moravské Ostravy a Přívozu.