Sberbank největším zpracovatelem transakcí platební kartou v Evropě

Sberbank je podle prestižní odborné publikace The Nilson Report největším zpracovatelem transakcí platební kartou v Evropě. V roce 2016 banka zpracovala 7,5 mld. transakcí provedených platební kartou u obchodníků zapojených do platební sítě Sberbank, což představuje meziroční nárůst o 41 %.   

Druhým největším zpracovatelem transakcí platební kartou v Evropě je společnost Worldpay (7,23 mld. transakcí) následovaná na třetím místě bankou Barclays (5,06 mld. transakcí). Do trojice největších zpracovatelů Sberbank pronikla v roce 2014 s počtem 3,6 mld. transakcí a v roce 2015 pak obsadila druhou příčku (5,3 mld. transakcí).

V roce 2016 se Sberbank zařadila i mezi největší zpracovatele transakcí provedených platební kartou na internetu, a to s více než 100 miliony nákupů uskutečněných v internetových obchodech za přispění Sberbank v průběhu jediného roku. 

Publikace The Nilson Report sleduje dění na světovém trhu platebních karet a platebního styku a sestavuje žebříček největších zpracovatelů transakcí platební kartou na základě informací o počtu transakcí uskutečněných u obchodníků, v internetových obchodech a online prostřednictvím mobilních telefonů a aplikací. Provedená studie vychází z údajů o podnikatelské činnosti banky na území Ruské federace.

„V oblasti zpracovávání transakcí platební kartou jsme se zaměřili na servis a rozvoj infrastruktury. Zřídili jsme centrální technickou podporu pro uživatele, ve všech regionech zavedli jednotnou úroveň služeb, vytvořili internetovou aplikaci pro řešení technických potíží, zautomatizovali většinu procesů a zkrátili dobu potřebnou pro zapojení obchodníků do naší sítě,“ vysvětluje Svetlana Kirsanova, ředitelka divize retailového bankovnictví Sberbank. „V rámci rozvoje infrastruktury jsme zmodernizovali platební terminály a zajistili tak možnost přijímání bezkontaktních plateb u drtivé většiny (74 %) zapojených obchodníků. V současné době Sberbank provozuje více než 1,1 milionů platebních terminálů. To vše umožnilo našim klientům (obchodníkům i držitelům platebních karet) změnit přístup k této službě jako takové, což se zároveň odrazilo i na počtu uskutečněných transakcí.“