"Máme za sebou pět let s fabií S2000 a příští sezona bude poslední. Už jsme se dostali na limit kategorie, i proto neplánujeme (u S2000) další změny. Veškeré síly budeme věnovat vývoji nového vozu," uvedl šéf továrního týmu Michal Hrabánek na dnešní tiskové konferenci v Praze.
V minulosti zástupci mladoboleslavské automobilky nechtěli o vývoji modelu R5 veřejně hovořit. "Ale jako značka Škoda jsme mnohokrát deklarovali zájem zůstat v motorsportu. Myslíme si, že rallyesport ke značce pasuje nejlépe. Současný model je úspěšný nejen sportovně, ale z pohledu image. Logickým vyústěním je, že budeme pokračovat v projektu kategorie, která na S2000 navazuje, a to je R5," vysvětlil Hrabánek.
Vůz kategorie R5, který již vyvinul Ford a intenzivně na něm pracují Citroën a Peugeot, má oproti stávajícímu modelu motor 1,6 turbo. Vedle řady dalších podmínek musí splnit i požadavek Mezinárodní automobilové federace (FIA) související s cenou, která nesmí být vyšší než 180.000 eur (4,9 milionu korun), což je o třetinu méně než současné vozy S2000.
Limity jsou stanoveny také na ceny některých náhradních dílů. "To vše je pro nás i určitá výzva. Chceme se totiž udržet na očekávané výkonnostní úrovni a chceme, aby auto bylo i spolehlivé," řekl šéfinženýr týmu Aleš Rada.
Škoda Motorsport má za sebou úspěšný rok, v jehož průběhu tým získal zásluhou Jana Kopeckého titul mistra Evropy, Ind Gaurav Gill ovládl asijsko-pacifický šampionát a Gustavo Saba z Paraguaye byl nejlepší v jihoamerickém mistrovství.
"Máme za sebou pátý rok projektu S2000, který byl jedním z nejúspěšnějším v motoristické historii značky. Získali i šest národních titulů," pochvaloval si Hrabánek, který všem jezdcům poděkoval za úspěchy. Barvy týmu úspěšně hájili i Fin Esapekka Lappi, který je s Kopeckým oficiálním továrním pilotem, a Němec Sepp Wiegerd, jenž startoval v mistrovství světa.
V příštím roce si tovární jezdci Škody Kopecký a Lappi vymění role; český pilot bude prioritně startovat v asijsko-pacifickém mistrovství, Lappi se představí ve vybraných rallye v Evropě. V Česku se Kopecký představí jen na mladoboleslavské Bohemia rallye a na Barum rallye ve Zlíně.
"Honza Kopecký má za sebou velké úspěchy v Evropě, celou dobu se podílel na vývoji vozu S2000. Myslíme si, že je čas pro změnu. Účasti na šotolinových soutěžích posádce pomohou v dalším rozvoji. Všechny soutěže budou pro posádku nové, občas ale neškodí přijet někam a umět se se vším popasovat," podotkl Hrabánek.
Nasazení evropského šampiona v Asii by navíc týmu mělo pomoct i v marketingu. "Navíc v jednom týmu pojedou dva kontinentální šampioni, což není obvyklé," dodal šéf Škoda Motorsportu.
zdroj: ČTK