XIII. ROČNÍK FASHION STARS NIGHT SE USKUTEČNIL V MAGICKÉM PROSTORU PRAŽSKÉ KŘIŽOVATKY

Ve středu 31. 1. 2018 se konal již XIII. ročník módního společenského večera Fashion Stars Night. Projekt, který se originálním českým módním designérům a značkám věnuje již od roku 2003, představil za dobu své existence již více než 50 kolekcí, resp. návrhářů. Za konceptem akce i jeho produkční realizací stojí po celou dobu autorka projektu Janina Šlemínová, CEO agentury Stars Events. Ta každoročně organizuje více než 150 akcí nejrůznějšího typu a zaměření.  

Po prostorách galerie Mánes, Centra současného moderního umění DOX, klasicistního Masarykova nádraží či Vinohradského pavilonu, se Fashion Stars Night již podruhé vrátila do ikonické Pražské křižovatky. Svou tvorbu zde představila čtveřice módních návrhářek: Anna Mimieux, Jana Kuzmová tvořící pod svou značkou KUZMI, Petra Šafářová se značkou P. Š Objects a Mirka Talavašková. 

Módní show zhlédlo během slavnostního večera více než 500 hostů. Pozvání přijali zástupci módního průmyslu i prémiových značek jiných odvětví, stejně jako významní hosté z řad samosprávy a společenského života. Společným jmenovatelem vybraných kolekcí byly originalita, ženskost a elegance, které podtrhly strhující atmosféru večera. Tu ještě podpořilo Genius loci Pražské křižovatky společně s dechberoucím živým vystoupením Josephine and the Band.

Jako první se přítomným hostům představila tvorba Mirky Talavaškové. Mirčiny signifikantní modely, vždy velmi klasické a elegantní, odkazují na vliv maminčina krejčovského salónu a její silný cit pro kvalitu a detail. Přední čeká módní návrhářka, držitelka mnoha ocenění, je tělem i duší cestovatelka, otevřená všemu novému, pozitivní a vnímající svůj život jako dobrodružství. V průběhu večera představila průřez svou tvorbou za posledních osm let ale i ukázku z nově připravované kolekce pro prezentaci v Dubaji na jaro 2018. 

Jana Kuzmová tvořící pod značkou Kuzmi patří na slovenské módní scéně mezi návrháře par excellence. Značka Kuzmi je založená na principech „haute couture“, kde se snoubí kvalitní materiály, jedinečný design a špičkové řemeslné zpracování. Janina tvorba představuje ideální alternativu luxusu, ovšem bez přehnané snahy o pompéznost. Její tvorba je oceňovaná i mezinárodně, na kontě má několik úspěchů doma i v zahraničí. V Pražské křižovatce se na molu objevil průřez její kolekcí jako druhý v pořadí, v České republice se tak stalo vůbec poprvé.

Dalším hostem večera, který způsobil velký rozruch a zájem nejen u přítomných dam, byla Petra Šafářová, tvořící pod značkou P.Š Objects. K prezentaci jejích exkluzivních dámských kabelek z kolekce FLORES bylo využito provokativního spojení s mužnými modely s výrazným tetováním. Návrhářka se svou koncepcí klasického módního doplňku řadí do kategorie „niche“. Její kabelky můžeme bezesporu nazvat uměleckým dílem, které nás nutí přemýšlet o alegorickém pojetí těchto věcných předmětů. Pro svou tvorbu Petra využívá kůži a kameninu, kde se na keramickém střepu objeví ručně kreslené ornamenty květin jako jsou vlčí mák, růže, nebo leknín. Spojení těchto „ingrediencí“ dává možnost vzniknout unikátním ručně vyráběným produktům.

Jako poslední se přítomným hostům představila mladá multitalentovaná návrhářka, stylistka, zpěvačka i příležitostná modelka Anna Mimieux. Její tvorba dokonale reflektuje jejího mladého eklektického ducha. Ráda kombinuje styly, provokuje, miluje sportovní módu v kombinaci s luxusními a netradičními materiály. Její kolekce se vyznačuje nápaditostí s prvky pompéznosti i nádechem teatrálnosti.

Projekt s původním názvem Shooting Fashion Stars se po první dekádě své existence transformoval. Od podpory mladých nadějných návrhářů a designérů, pro které byl často první příležitostí k profesionální prezentaci vlastní tvorby, směrem k funkčnímu obchodnímu modelu české módy pod názvem FASHION STARS NIGHT. Zde vidí autorka projektu Janina Šlemínová, CEO Stars Events, stále velký prostor. „Český módní svět netrpí nedostatkem talentů, naopak. Jen málo z nich má však stále reálnou šanci dostat se k finálnímu zákazníkovi. A to je pro mne jedním z důvodů, proč mne stále baví i prostřednictvím projektu Fashion Stars Night podporovat lokální tvorbu a ukázat její jedinečnost lidem, kteří se k ní běžně nedostanou, a přitom disponují značnou kupní silou. Naším záměrem je profesionálně a s nápadem odprezentovat tvorbu našich designérů s potenciálem tvořit pro reálného zákazníka. Nedílnou součástí tohoto projektu jsou i stabilní partneři, kteří měli v rámci akce již tradičně příležitost se prezentovat.“

Móda i když je pomíjivá, je záležitostí okamžiku, vyvolává emoce, které přetrvávají. Nepřináší jen inspiraci ale i paměťovou stopu a tým Fashion Stars Night s touto myšlenkou dlouhodobě pracuje. Už třináct let je tento projekt jedním z mála konceptů módních akcí, které mají snahu trvale podporovat rozvoj módního odvětví v České republice stejně jako jeho vnímání. A další ročník nebude v tomto ohledu jiný.

K úspěšné realizaci letošního ročníku FASHION STARS NIGHT přispělo svojí podporou hned několik významných partnerů. Značky jako Aqua Angels, Babyliss, DeLonghi, Ecco, Veuve Clicquot a 5th Avenue Redken Hair studio se podílely na hladkém a příjemném průběhu večera společně s hlavním partnerem – obchodním centrem Fashion Arena Prague Outlet. Své zákazníky toto centrum provází světem módy už deset let a aktuálně jim nabízí portfolio více než 200 prémiových značek. Na pořadatelské stránce akce se spolupodílela partnerská agentura Ehosteska a její prezentaci široké veřejnosti realizovala Phoenix Communication v úzké spolupráci s mediálním partnerem projektu – módním magazínem Harper‘s Bazaar, vydavatelství Bauer Media.